Welke taken doe je nog zelf en zou je kunnen uitbesteden?
In dat geval is een analyse portefeuille een ideaal instrument om het potentieel in uw portefeuille te ontdekken.
U krijgt niet alleen een gedetailleerd rapport maar ook een handige spreadsheet waarmee u zelf op een eenvoudige manier uw doelgroep kan selecteren.
Nabespreking en gezamenlijk een actieplan opstellen kan uiteraard in optie
vb Alle klanten die…
Aan de hand van gesprekken met de zaakvoerder(s) en de medewerker(s) wordt de organisatie van uw bedrijf geanalyseerd. Niet alleen het tijdsgebruik en de tijdsverdeling wordt in kaart gebracht, ook alle andere facetten van de organisatie komen aan bod.
Enkele voorbeelden:
Het resultaat is een rapport met cijfers over de werkverdeling en een weergave van de gesprekken
Aanvullend aan de analyse van de portefeuille en de organisatie stellen we samen een Business Plan op.
Aanbod van diverse workshops die aangepast worden aan het kantoor.
Enkele voorbeelden:
Klantbeleving is hot! Kijk naar grote spelers zoals bol.com, zooplus, coolblue, …
Zij zetten volop in voor het comfort van de klant. Bereikbaarheid, service, makkelijke tools, … allemaal zaken die zij voortdurend aanpassen en verbeteren om de klantbeleving optimaal te maken.
En ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: U kan dit ook op uw kantoor, maar helaas niet voor al uw klanten.
Door de specifieke omstandigheden binnen de bank- en verzekeringen is het moeilijker om aan de verwachtingen van de klant te voldoen.
Net daarom is het zo belangrijk om een onderscheid te maken tussen klanten binnen uw portefeuille.
Zorgen dat de basisservice voor iedereen goed is kan zeker uw eerste zorg zijn. Zorgen dat de service voor uw beste klanten super is maakt uw kantoor rendabel en aantrekkelijk voor de juiste klanten.
Lees hierover meer in de gratis paper “Segmentatie van mijn bank- en verzekeringsklanten” die u kan bestellen via info@typica.be.
Klantbeleving en segmentatie vragen een grote verandering in de manier van werken.
Vermits enkel baby’s met een natte luier houden van verandering dient u voor uw medewerkers hieraan de nodige aandacht te besteden.
Zorg dat uw (goede) klanten u niet vergeten.
Diverse marketingstudies wijzen op het belang om regelmatig contact te onderhouden met uw klanten. Ideaal is 8 momenten, verspreid over een kalenderjaar.
U wilt graag een blog/nieuwsbrief/teksten op uw website maar hebt geen tijd of inspiratie?
U kan dit werk uitbesteden aan Typica.
Samen beslissen we de grote lijnen van de inhoud en Typica schrijft de tekst voor u.
Indien u dit wenst kan ook de verzending en/of publicatie door ons verzorgd worden.
En u kan die tijd dan investeren in uw business waardoor de investering dubbel rendeert.
Waar wacht u op?
Een kort praatje over het weer of de gezondheid zorgen dat de klant tevreden blijft en bij hem zal blijven kopen.
U als verzekeringsmakelaar heeft het nadeel dat u uw goede klanten niet ziet als u er zelf geen initiatief voor neemt.
Want wat is een goede klant?
Wellicht iemand die nooit een schadegeval heeft en altijd netjes zijn premies betaalt.
En hoe vaak ziet u deze goede klant?
Marketingstudies tonen aan dat er jaarlijks 8 “contactmomenten” moeten zijn om te zorgen dat u bij de klant “TOM”* blijft.
Een nieuwsbrief is hier alvast een zeer waardevolle bijdrage.
Maar een nieuwsbrief vraagt veel tijd en energie.
Onderwerpen zoeken, teksten schrijven, lay-out, …
En dit komt dan nog eens boven op uw dagelijks werk.
Typica heeft hiervoor een ideale oplossing uitgewerkt: de e-nieuwsbrief.
Elk kwartaal leveren wij voor uw kantoor een volledig afgewerkte nieuwsbrief af met telkens 3 onderwerpen.
Het enige wat u hoeft te doen is nalezen, uw akkoord geven en eventueel nieuwe mailadressen bezorgen.
De rest verzorgt Typica. Van opmaak tot verzending.
En uw klanten? Die krijgen deze nieuwsbrief alsof u hem zelf verzonden hebt.
*TOM = Top Of Mind
U bent benieuwd hoe uw klanten uw service ervaren?
Rond een specifiek thema enkele vragen stellen?
Een enquête na schadegevallen of gegevens verzamelen om uw database te vervolledigen?
Typica maakt enquêtes op uw maat en verzorgt deze van A tot Z.
Zit u wel eens vast met een bepaald thema? Begrijpen uw medewerkers niet helemaal wat u bedoelt? Hebt u behoefte om regelmatig eens af te toetsen?
Voor de coaching beginnen we telkens vanuit een ontwikkelingsvraag.
Samen stellen we het doel scherp en ik begeleid u om al uw talenten optimaal te benutten zodat u uw doel kan bereiken.
De Wetgever legt meer en meer de verantwoordelijkheid bij de makelaar.
Het is dus belangrijk om aan te tonen wat er met de klant besproken werd en welke voorstellen er gedaan zijn.
Met de Typica-verkoopstool verloopt uw inventarisgesprek met de klant op een gestructureerde manier waardoor er geen zaken vergeten worden.
Met één druk op de knop krijgt de klant na het gesprek een mail met alle vragen en antwoorden.
Niet alleen een gerust gemoed, maar ook een tool die helpt bij de verkoop.
Via de juiste tools kunnen veel administratieve taken sterk vereenvoudigd worden.
Denk aan opzoeken van data uit lijsten, overzichten maken van beleggingen, koppelen van lijsten met elkaar, ontdubbelen van data (vb één lijn per adres van uw klantenbestand), koppelen van gegevensbestanden met een tekstverwerker …
Typica analyseert samen met u het probleem en ontwikkelt dan de juiste tool om de taak snel en correct uit te voeren.
Klantbeleving is hot! Kijk naar grote spelers zoals bol.com, zooplus, coolblue, …
Zij zetten volop in voor het comfort van de klant. Bereikbaarheid, service, makkelijke tools, … allemaal zaken die zij voortdurend aanpassen en verbeteren om de klantbeleving optimaal te maken.
En ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: U kan dit ook op uw kantoor, maar helaas niet voor al uw klanten.
Door de specifieke omstandigheden binnen de bank- en verzekeringen is het moeilijker om aan de verwachtingen van de klant te voldoen.
Net daarom is het zo belangrijk om een onderscheid te maken tussen klanten binnen uw portefeuille.
Zorgen dat de basisservice voor iedereen goed is kan zeker uw eerste zorg zijn. Zorgen dat de service voor uw beste klanten super is maakt uw kantoor rendabel en aantrekkelijk voor de juiste klanten.
Lees hierover meer in de gratis paper “Segmentatie van mijn bank- en verzekeringsklanten” die u kan bestellen via info@typica.be.
Klantbeleving en segmentatie vragen een grote verandering in de manier van werken.
Vermits enkel baby’s met een natte luier houden van verandering dient u voor uw medewerkers hieraan de nodige aandacht te besteden.
Typica begeleidt uw kantoor mee in het veranderingsproces in 5 stappen:
De stappen meer in detail
Hou er ook rekening mee dat zaken evolueren. De verwachtingen van een klant van vandaag zijn niet dezelfde als de verwachtingen van dezelfde klant 5 jaar geleden.
Ook op dat vlak zal het nodig zijn om uw klantbeleving regelmatig bij te sturen.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |