Programma dat ontwikkeld is voor kantoren met ambitie.
Kantoren die zichzelf in vraag willen en durven stellen, die bereid zijn om concrete doelen te bepalen en daar de juiste acties aan te koppelen.
Die vanuit een volledige onafhankelijkheid en in samenwerking met Typica (en andere verzekeringskantoren) hun ambities willen realiseren.
Al deze zaken zijn facultatief en vrij te kiezen door de kantoren maar een screening met business plan wordt aangeraden om dit 2 jaarlijks te doen.
Kantoren die een analyse portefeuille laten uitvoeren in het kader van het Ambition programma in combinatie met het opstellen van een concreet actieplan krijgen gratis een 2de analyse van de portefeuille om de resultaten van hun actie te kunnen meten/evalueren.
Het Ambition programma is voorbehouden voor de A-klanten van Typica.
Voor elk van de activiteiten is er een korting voorzien.
(zie bij “Mogelijkheden”. Kortingen zijn weergegeven in netto bedragen, dus zonder btw)
Verplaatsingskosten worden niet aangerekend voor Ambition kantoren.
Je stapt in het Ambition programma door jaarlijks minimum 20 Ambition credits aan te kopen bij Typica.
Hieronder een overzicht van de mogelijkheden en de credits die ertegenover staan.
Elke activiteit kan dan betaald worden met de credits. U kiest zelf welke activiteiten en op welke tijdstippen.
Een voorbeeld:
20 credits kosten 700 euro + btw.
Een analyse portefeuille kan je laten uitvoeren voor 6 credits.
Bij een analyse organisatie is er een forfait van 4 credits en vertegenwoordigt elk gesprek met een medewerker 2 credits.
Een screening met analyse portefeuille van een kantoor met zaakvoerder en 3 medewerkers vertegenwoordigt dus 6 + 4 + (4 X2) = 18 credits.
Eens u de 20 jaarlijkse basiscredits hebt aangekocht kan je in de loop van het jaar vrij credits bijbestellen in functie van jouw behoeften à rato van 35 euro per credit. Voor elke extra schijf van 20 credits (in één maal gekocht) krijgt je 1 credit gratis. De bijbestelde credits zijn overdraagbaar naar het volgende jaar.
Op basis van een extractie uit uw beheerspakket maakt Typica een gedetailleerde analyse van uw verzekeringsportefeuille.
U krijgt een pdf met alle data van uw portefeuille en de verhoudingen
Op basis van de data die u kan aanleveren maakt Typica een gedetailleerde analyse op maat van uw bankkantoor.
De kwaliteit van deze analyse hangt uiteraard af van de data.
Aan de hand van gesprekken met de zaakvoerder(s) en de medewerker(s) wordt de organisatie van uw bedrijf geanalyseerd. Niet alleen het tijdsgebruik en de tijdsverdeling wordt in kaart gebracht, ook alle andere facetten van de organisatie komen aan bod.
Enkele voorbeelden:
Het resultaat is een rapport met cijfers over de werkverdeling en een weergave van de gesprekken
Aanvullend aan de analyse van de portefeuille en de organisatie stellen we samen een Business Plan op.
Aanbod van diverse workshops die aangepast worden aan het kantoor.
Enkele voorbeelden:
Zit je wel eens vast met een bepaald thema? Begrijpen je medewerkers niet helemaal wat je bedoelt? Heb je behoefte om regelmatig eens af te toetsen?
Voor de coaching beginnen we telkens vanuit een ontwikkelingsvraag.
Samen stellen we het doel scherp en ik begeleid jou om al je talenten optimaal te benutten zodat je je doel kan bereiken.
Een kort praatje over het weer of de gezondheid zorgen dat de klant tevreden blijft en bij hem zal blijven kopen.
U als verzekeringsmakelaar heeft het nadeel dat u uw goede klanten niet ziet als u er zelf geen initiatief voor neemt.
Want wat is een goede klant?
Wellicht iemand die nooit een schadegeval heeft en altijd netjes zijn premies betaalt.
En hoe vaak ziet u deze goede klant?
Marketingstudies tonen aan dat er jaarlijks 8 “contactmomenten” moeten zijn om te zorgen dat u bij de klant “TOM”* blijft.
Een nieuwsbrief is hier alvast een zeer waardevolle bijdrage.
Maar een nieuwsbrief vraagt veel tijd en energie.
Onderwerpen zoeken, teksten schrijven, lay-out, …
En dit komt dan nog eens boven op uw dagelijks werk.
Typica heeft hiervoor een ideale oplossing uitgewerkt: de e-nieuwsbrief.
Elk kwartaal leveren wij voor uw kantoor een volledig afgewerkte nieuwsbrief af met telkens 3 onderwerpen.
Het enige wat u hoeft te doen is nalezen, uw akkoord geven en eventueel nieuwe mailadressen bezorgen.
De rest verzorgt Typica. Van opmaak tot verzending.
En uw klanten? Die krijgen deze nieuwsbrief alsof u hem zelf verzonden hebt.
Wellicht bent u benieuwd hoe uw klanten uw service ervaren?
Of wil je rond een specifiek thema enkele vragen stellen?
Je kan ook een enquête doen na schadegevallen of om uw database te vervolledigen?
Typica maakt enquêtes op uw maat en verzorgt deze van A tot Z.
Klantbeleving is hot! Kijk naar grote spelers zoals bol.com, zooplus, coolblue, …
Zij zetten volop in voor het comfort van de klant. Bereikbaarheid, service, makkelijke tools, … allemaal zaken die zij voortdurend aanpassen en verbeteren om de klantbeleving optimaal te maken.
En ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: U kan dit ook op uw kantoor, maar helaas niet voor al uw klanten.
Door de specifieke omstandigheden binnen de bank- en verzekeringen is het moeilijker om aan de verwachtingen van de klant te voldoen.
Net daarom is het zo belangrijk om een onderscheid te maken tussen klanten binnen uw portefeuille.
Zorgen dat de basisservice voor iedereen goed is kan zeker uw eerste zorg zijn. Zorgen dat de service voor uw beste klanten super is maakt uw kantoor rendabel en aantrekkelijk voor de juiste klanten.
Lees hierover meer in de gratis paper “Segmentatie van mijn bank- en verzekeringsklanten” die u kan bestellen via info@typica.be.
Klantbeleving en segmentatie vragen een grote verandering in de manier van werken.
Vermits enkel baby’s met een natte luier houden van verandering dient u voor uw medewerkers hieraan de nodige aandacht te besteden.
Typica begeleidt uw kantoor mee in het veranderingsproces in 5 stappen:
De stappen meer in detail
Hou er ook rekening mee dat zaken evolueren. De verwachtingen van een klant van vandaag zijn niet dezelfde als de verwachtingen van dezelfde klant 5 jaar geleden.
Ook op dat vlak zal het nodig zijn om uw klantbeleving regelmatig bij te sturen.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |