Boek jij nog via een reisbureau?
Laat me beginnen met enkele vaststellingen:
Vroeger had elk dorp wel één of meerdere reisbureaus.Vaak was dit in bijberoep.Mensen uit de buurt kozen daar hun reizenalle administratie werd door het bureau geregeld.Internet heeft van de verkoop grotendeels een onlinekanaal gemaaktGespecialiseerde reisbureaus doen het zeer goed en er komen er zelfs bij
Zie je de parallellen met de verzekeringswereld?
Ook in de verzekeringssector wordt vergelijken en online aankopen steeds makkelijker gemaakt.Een deel van de klanten zal zich hierdoor laten verleiden en dat is ok.Vaak zijn deze mensen zich niet echt bewust van de risico’s en is prijs de enige factor die telt.Het zijn niet deze klanten die het rendement van jouw kantoor realiseren.
Waar het als modern kantoor op aankomt is om de focus te richten op de klanten die écht rendabel zijn.
Het is dus nuttig om je kantoor zodanig aan te passen dat deze klanten een effectieve meerwaarde ervaren door klant bij jou te zijn waardoor de aantrekkingskracht vergroot.
Je moet met andere woorden als...