De kans bestaat natuurlijk, want Tom is een redelijk populaire voornaam.

Mooi om weten is dat u in ieder geval een TOM kan zijn.
Top Of Mind wordt ook wel eens afgekort als TOM en dat kunnen en willen we toch allemaal zijn?

Want, u bent TOM als uw (potentiële) klant onmiddellijk aan uw bedrijf denkt als hij behoefte heeft aan één van de producten die u verkoopt.

Coca-Cola is misschien wel hét beste voorbeeld van een bedrijf dat er alles voor doet om TOM te zijn bij zijn klanten. In een artikel heb ik ooit gelezen dat de doelstelling van Coca Cola is om er voor te zorgen dat in elke straat van de hele wereld het logo zichtbaar is.

Het bedrijf spendeerde in 2019 maar liefst 5,8 miljard dollar aan reclamebudget en dat voor een drankje dat al over de hele wereld gekend is.

Gelukkig bestaan er ook andere manieren dan hopen geld investeren om te zorgen dat u TOM bent bij uw klanten.

Een hele belangrijke voor de lokale handelaars is het principe van de 8 contactmomenten met uw klant, verspreid over het kalenderjaar.
Voor de duidelijkheid: het verzenden van een vervaldagbericht is geen goed contactmoment. Betalen vinden we immers nooit prettig. 😊

Maar welke contactmomenten zijn dan wel aan te raden?

  • Bespreking van het dossier van de klant
  • Een jaarlijks moment waarop u met elkaar spreekt
  • Afleveren van een polis
  • Bezoek na een schadegeval of een ongeval
  • Expertise geven
  • Contact met de klant ivm een belangrijk moment (trouw, geboorte, overlijden …)
  • Een infoavond door uw kantoor georganiseerd
  • Een verjaardagskaartje of berichtje sturen
  • Een evenement dat u samen met de klant bezoekt
  • Receptie op uw kantoor organiseren
  • Trimestriële nieuwsbrief versturen
  • Nieuwjaarskaart sturen
  • Nieuwjaarsgeschenk aanbieden
  • Wedstrijd voor klanten die langs het kantoor komen

Uiteraard kan u al deze zaken niet realiseren voor alle klanten.
Het komt er dus op aan om een goed doordachte segmentatie uit te werken waardoor de klanten die het verdienen ook de juiste extra’s krijgen.

Maak een vrijblijvende afspraak met Typica om te bekijken hoe dit alles concreet voor uw kantoor gerealiseerd kan worden.

Tot binnenkort?

Ludo Van den Nouweland

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.