
“Om u beter te dienen ga ik een dag meer sluiten”
Al meer dan 15 jaar begeleid ik
verzekeringsmakelaars/bankiers en al meer dan 15 jaar heb ik gesprekken over
openingsuren.
“Ik wil ruime openingsuren want dat maakt het verschil
met de concurrentie.”
Deze zin heb ik reeds vaak gehoord en op zich lijkt het ook
heel logisch maar is het ook zo?
De hamvraag is of uw klanten ook beter af zijn met ruime
openingsuren.
En die vraag is helaas niet zo eenvoudig te beantwoorden.
Welke klanten komen er op welke momenten?
Zijn er regelmatig klanten die moeten wachten op hun beurt?
Kunnen we klanten die zonder afspraak komen altijd op de juiste manier helpen?
Hoe vaak moet u een vervolgafspraak maken omdat u het dossier niet had kunnen
voorbereiden?
Wanneer uw kantoor een zekere omvang heeft (vanaf een
vijftal personeelsleden) ben ik eerder geneigd om akkoord te gaan met ruimere
openingsuren.
Belangrijk is dan wel om de organisatie hierop af te
stemmen.
Voorzie in dat geval mensen die als hoofdtaak het ontvangen van klanten hebben.
Op de momenten dat zij geen klanten hebben kunnen zij alvast eenvoudige zaken
afwerken of...