Uw Business Plan opgestart … wat nu?
U heeft een mooi Business Plan opgesteld.
Vol enthousiasme begint u aan de realisaties en de opvolging van uw actieplan.
Onvermijdelijk komt u na een tijdje weer in de dagelijkse sleur terecht.
Klanten eisen uw tijd op, nieuwe schadegevallen komen binnen, …
Kortom, na een tijdje bent u weer overvallen door uw werk en ziet u uw Business Plan stilaan verwateren.
Nochtans jammer want u had er veel tijd en energie in gestoken.
Dankzij de “Opvolging” van Typica blijft u in contact met uw Business Plan!
“De juiste tijd kiezen is tijd besparen” (Francis Bacon, Engels filosoof en staatsman.)
De opvolging van uw Business Plan:
Een Business Plan is een hele onderneming waar je heel veel tijd en energie in steekt.
Logisch want door jezelf duidelijke en becijferde objectieven voorop te stellen ben je zeker dat je de beoogde groei ook zal behalen.
Regelmatig zal je vaststellen dat de vlag die je vooropgesteld had niet optimaal bereikt kan worden.
Best mogelijk dat externe factoren zoals bijvoorbeeld een wijziging in de economische toestand dit in de hand gewerkt hebben.
Hoe reageer je hier dan op?
Het is dus aangeraden om op regelmatige tijdstippen je Business Plan eens kritisch te bekijken. Na te gaan welke elementen voor succes zorgen en welke voor tegenslagen.
Typica voorziet dan ook in een formule waarbij we om de 3 maanden samen deze evaluatie maken.
Tijdens deze sessie stellen we de verschillende punten dus in vraag en zoeken samen naar de nodige aanpassingen.
Een nuttige tijdsinvestering die uw Business Plan alleen maar rendabeler kan maken.